Mercedes Benz kuorma-autojen ohjelmoinnit

Mercedes kuorma-autoille voimme tehdä monenlaisia ohjelmointeja:

  • Voimme kloonata moottorinohjausyksikön, eli voimme kopioida viallisen ECUn tiedot toiseen, vaikka käytettyyn, moottorinohjausyksikköön.
  • Avaimien ohjelmointi. Voimme ohjelmoida uusia virta-avaimia ajonestojärjestelmään.
  • Vikakoodien luku ja kuittaus.
  • Päästöihin liittyvien vikakoodien kuittaus, joita ei normaalisti saa kuitattua kuin merkkihuollossa.
  • Euro 5 ja 4 autojen ohjelmointi Euro 3 luokkaan. Eli auto toimii kuten ennenkin mutta ilman AdBlue järjestelmää. Tämä voidaan tehdä vaikka auton AdBlue-järjestelmä olisi jo vikaantunut.
  • Nykyisin suositumpaa on tehdä SCR-ohjelmallinen poisto, jolloin auton tunnistetiedot säilyy alkuperäisinä. Järjestelmä saa olla vikatilassa ennen poistoa. Ei moduleja tai johtosarjamuutoksia.
  • Euro 6 autoista on mahdollista ohjelmoida pois niin SCR järjestelmä, kuin DPF, eli partikkelisuodatin. Voidaan tehdä yhdessä tai erikseen. Ei näkyviä muutoksia. 
  • Jos AdBlue halutaan pitää käytössä, on mahdollista ohittaa silti tehonrajoitus. Auto siis pysyy täysitehoisena vaikka AdBlue-tankki olisi tyhjä tai järjestelmä vikatilassa.
  • Nopeudenrajoittimen säätö portaattomasti kumpaan suuntaan tahansa.
  • Ja viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä: Moottoriohjauksen optimointi, eli väännön ja tehon lisäys. Mercedesten vakio-ohjelmien alavääntö on aina todella rajoitettu tehdasohjelmissa. Alakierrosalueelle saadaan todella suuri muutos, kuten tietenkin myös kierroksille. Samalla polttoainetaloudellisuus paranee.

Mercedes Benz kuorma-autojen ohjelmoinnit