Vietämme lomaa alkaen 12.12.2018. Töihin palailemme uudenvuoden jälkeen.

Akuutit kuorma-autojen ja OBD-ohjelmoitavien työkoneiden SCR-offit (AdBlue poistot), DPF-poistot ja tehonlisäykset onnistuu etätöinä. Voitte soittaa 0504695179/Jari, niin järjestelen asiat. Mutta, puhelut mielellään vain aamulla/aamupäivällä Suomen aikaa. Soittopyynnöt voi lähettää tekstiviestinä tai whatsappina. Työ voidaan tehdä teillä paikanpäällä tai Turussa Combilink Oy tiloissa. Osoite on Pollenkuja 4, 20380 Turku.

SCR-offit ja Caterpillareiden DPF-offit jne muualla maassa, saadaan myös hoidettua mahdollisuuksien mukaan.

Rauhallista ja stressitöntä joulua kaikille.

Jari

Muut ohjelmoinnit

Muutamia esimerkkejä usein kysytyistä ohjelmoinneista:

Nykyautojen Start/Stop-toiminto harmittaa monia käyttäjiä. Esim VAG-konsernin autoista (Audi, Skoda, VW, Seat) voimme ohjelmoida toiminnon pysymään oletuksena pois, mutta saa tarvittaessa napista käyttöön. Kysy myös muihin merkkeihin. Alkaen 300€ sis alv.

Imusarjan läppien ohjausmoottori hajoaa monista autoista. Voimme ohjelmoida ohjausmoottorin pois toiminnasta. Kyseisen toimenpiteen jälkeen voi poistaa läpät tai lukita ne aukiasentoon ilman vikakoodeja. Alkaen 300€ sis alv.

Mersuihin voimme koodata uusia virta-avaimia yms. Voimme myös nollata Mercedeksen SBC eli ABS-yksiköstä jarrupoljinlaskurin. Kyseisen laskurin täyttyminen aiheuttaa järjestelmään vikakoodin
- C249F Check operating time of component A7/3 (SBC hydraulic unit) tai
- C2359 Service threshold reached
Vaihtoehtoina on nollata laskuri, tai ostaa uusi SBC-yksikkö. Nollauksen hinta 290€ sis alv. Huom, meillä nollaus onnistuu vaikka jotkut korjaamot eivät ole saaneet laskuria nollattua autostasi. Me teemme työn oikeaoppisesti lukemalla SBC yksikön eprom-piirin, tekemällä siihen muokkaukset ja kirjoittamalla nollattu ohjelma takaisin. Emme tee työtä Starilla kuten muut.

Mercedes henkilö ja pakettiautoista hajoaa usein ECU. Merkkiliike pystyy koodaamaan autoon vain uuden, tehdastilassa olevan moottorinohjausyksikön. Me pystymme koodaamaan käytetyn ECUn tehdastilaan, jonka jälkeen joko me tai merkkiliike voi koodata ECUn autoon. Tällä hetkellä varastossa ehjät, valmiiksi tehdastilassa olevat ECUt:
- MB Vito A6461501291 Bosch osanumerolla 0281012360 (ECU is virgin). Hinta 690€ sis alv
- MB E W211 A6421508391 Bosch osanumerolla 0281013476 (ECU is virgin). Hinta 690€ sis alv
Tarvittaessa etsimme teille käytetyn, ehjän ECUn ja koodaamme sen autoosi (tai toimitamme tehdastilaan koodatun ECUn ja käytte koodauttamassa sen autoonne lähimmässä merkkiliikkeessä). Tarvitsemme vanhasta ECUsta Bosch osanumeron 0 281 xxx xxx. Kyseisen numeron pitää täsmätä alkuperäisessä ja varaosaecussa.
Ecun tehdastilaan koodaus 380€ sis alv.

MB Sprinter ja Vito sotkevat joskus ajoneston tiedot, esim huonon akun seurauksena. Tällöin näyttöön tulee "Start error". Voimme koodata ajoneston jälleen toimintaan. Hinta 320€ sis alv.

MB 400CDI OM628 moottorin EGR venttiili hajoaa useasti ja nokeaa imusarjan. Voimme ohjelmoida EGR-venttiilin kokonaan pois toiminnasta. Venttiili saa olla mekaanisesti/sähköisesti rikki ennen ohjelmointia. Hinta 490€ sis alv.

Mersuista ja VAG-laitteista voimme ohjelmoida turvavyöhälytyksen pois. Olemme monissa autoissa ja varsinkin takseissa huomanneet että turvavyön lukkoon on työnnetty irtonainen turvavyön kieli. Tämä aiheuttaa kolaritilanteessa sen, että auto luulee että kuljettajalla on turvavyö ja kuljettajan lentäessä päin rattia, auto laukaisee vielä airbag-tyynyn vastaan. Tässä tilanteessa airbag vammauttaa enemmän kuin antaa suojaa. Eli jos turvavyötä ei millään voi käyttää, on parempi ohjelmoida turvavyöhälytys pois, kuin asentaa irtokieli lukkoon, jolloin auto ei laukaise airbag-tyynyä kolaritilanteessa. Turvavyöhälytyksen koodaus 100€ sis alv.

VAG konsernin FSI-moottoreista hajoaa suhteellisen useasti NOx-anturi. Kyseinen anturi voidaan ohjelmoida pois toiminnasta. Toimenpiteellä ei ole vaikutusta auton toimivuuteen. Hinta 490€ sis alv.

Vaatiiko VAG 1.9TDI 2.0TDI autosi moottori pitkän startin lämpimänä? Ongelma on yleensä ohjelmallinen. Alkuperäinen ohjelma vaatii liian suuren moottorin pyörintänopeuden startatessa, ennen kuin suostuu ruiskuttamaan polttoainetta moottorin käynnistämiseksi. Tämä pystytään korjaamaan ohjelmallisesti. Hinta työlle 300€ sis alv.

Jos katalysaattorin teho on laskenut, katalysaattori on tyhjennetty tai tilalle on asennettu kisakatalysaattori, aiheutuu näistä moottorinohjausyksikköön vika jälkilambdasta tai katalysaattorin tehosta. Tämä takamainen valvontalambda voidaan ohjelmoida pois käytöstä, jolloin siitä ei enää aiheudu vikakoodeja. Hinta alkaen 350€ sis alv.

Rikkoutuiko ECU, eli moottorinohjausyksikkö diesel Volvosta. Kloonaus alkaen 320€ sis alv. 

Moottorinohjausyksikön kloonaus onnistuu myös kuorma-autoihin. Esim Volvoissa, joissa öljy kulkeutuu johtosarjaa pitkin ecun sisälle, on mahdollista hommata käytetty ECU ja tehdä kloonaus huomattavasti halvemmilla kustannuksilla, kuin uuden ohjausyksikön osto/ohjelmointi. Apuja myös Scanian ja Mercedeksen Ecu-ongelmiin. Voimme koodata molempiin käytetyn Ecun.