Vietämme lomaa alkaen 12.12.2018. Töihin palailemme uudenvuoden jälkeen.

Akuutit kuorma-autojen ja OBD-ohjelmoitavien työkoneiden SCR-offit (AdBlue poistot), DPF-poistot ja tehonlisäykset onnistuu etätöinä. Voitte soittaa 0504695179/Jari, niin järjestelen asiat. Mutta, puhelut mielellään vain aamulla/aamupäivällä Suomen aikaa. Soittopyynnöt voi lähettää tekstiviestinä tai whatsappina. Työ voidaan tehdä teillä paikanpäällä tai Turussa Combilink Oy tiloissa. Osoite on Pollenkuja 4, 20380 Turku.

SCR-offit ja Caterpillareiden DPF-offit jne muualla maassa, saadaan myös hoidettua mahdollisuuksien mukaan.

Rauhallista ja stressitöntä joulua kaikille.

Jari

Veneet ja Jetit

Edit 21.5.2018: Lopetimme kaikkien perämoottoreiden ja jettien yms ohjelmoinnit ajanpuutteen vuoksi. Teemme ainostaan sisäperädieseleiden ja Sparkien tehonlisäykset!

Vuoden 2018 kesällä suoritamme kulutusvertailua Volvo Pentan D6 330hp moottorilla Aquador 26HT veneessä. Teemme vertailun kulutuksesta vakiona, ohjelmoituna sekä ohjelmoituna + uusille tehoille optimoidulla potkurilla. Tästä lisää tietoa siis kesällä 2018.

Onko veneessäsi alitehoinen moottori? Hyvin useat meridieselit voidaan päivittää uusille teholukemille. Monet valmistajat tekevät saman mallisarjan moottoreita eri tehoversioilla. Useasti mallisarjan eri tehoverion moottoreissa ei ole muuta eroa kuin ohjelma, eli varsinkin mallisarjan matalatehoisimmissa moottoreissa on reilusti varaa kasvattaa tehoa. Veneiden optimoinnissa on otettava huomioon, että monesti ei pelkkä tehonlisäys riitä, vaan teho on saatava myös siirtymään veteen eli se voi edellyttää myös potkureiden päivitystä.

Ohjelmoitavissa on mm:
Caterpillar marine
Cummins
Volvo Penta
Yanmar
Mercruiser
jne.

Bensiinikäyttöisissä perämoottoreissa Ecu on monessa tapauksessa rajoittamassa tehoa. Eli saman mallisarjan matalatehoisimmissa versioissa ei ohjelma anna sähköisesti ohjatun kaasuläpän avautua kokonaan, jolloin teho rajautuu valmistajan tarkoittamaan lukemaan. Ohjelmat on muokattavissa siten, että moottorista saadaan sen kaikki hyöty irti. 

Hajosiko Volvo Pentan moottorinohjausyksikkö? Volvo Penta EDC17 CP22 Ecut näyttää olevan suhteellisen herkkiä vaurioitumaan. Uusi moottorinohjausyksikkö maksaa Volvolla 2500-3000€. Meiltä löytyy vaihtoehtona käytetty moottorinohjausyksikkö puoleen hintaan ja vuoden takuulla. Tarvitsemme alkuperäisen yksikön, josta siirrämme tiedot varaosa-Ecuun ja kaikki toimii ilman erillisiä koodauksia, kun varaosa-Ecun asentaa paikoilleen.

Myös ahdetut vesijetit voidaan optimoida.

Ja vähän päivitystä 2017: Hommasimme diagnostiikkalaitteet, joilla voimme tehdä vikadiagnostiikkaa niin vesijetteihin kuin veneisiin. Esim Suzuki, Yamaha, Mercury, Mercruiser, Honda, Volvo Penta jne sisä- ja ulkoperiin, sekä Kawasaki, Yamaha, Seadoo yms vesijetteihin.

Vesijetit:
- SEADOO Huoltojen kuittaukset
- SEADOO Ahdinhuoltojen kuittaukset
- SEADOO Vikadiagnostiikka, kuittaukset ja livedata
- SEADOO Sovitukset, esim Kaasuläppä
- SEADOO pystymme ohjelmoimaan uusia virta-avamia tai muuttamaan avainten käyttötarkoituksen (täysiteho, harjoittelu, vuokrakäyttö)
- SEADOO varastossa uusia D.E.S.S. avaimia 
- SEADOO yksiköiden vaihdot esim. moottorinohjausyksikkö tai mittaristo
- SEADOO tuntilukeman säätö. Esim jos vaihdettu mittaristo on enemmän ajetusta yksilöstä
- SEADOO Spark tehokonversio 60hp -> 90hp ->122hp. Tehonlisäys 90heppaan, 250€ sis alv. 122heppaan 470€ sis alv
- KAWASAKI Huoltojen kuittaukset
- KAWASAKI Ahdinhuoltojen kuittaukset
- KAWASAKI Vikadiagnostiikka, kuittaukset ja livedata
- KAWASAKI Sovitukset, esim Kaasuläppä
- KAWASAKI pystymme ohjelmoimaan uusia virta-avamia tai muuttamaan avainten käyttötarkoituksen (täysiteho, harjoittelu, vuokrakäyttö).
- Vikadiagnostiikkaa, kuittauksia jne myös Yamaha, Polaris ja Honda

Veneet:

Vikadiagnostiikkaa ja livedataa yms Suzuki, Yamaha, Mercury, Mercruiser, Honda, Volvo Penta jne