SCR (AdBlue) poistot

Kuorma-autoihin SCR-järjestelmä (AdBlue) on tullut EU4 päästöluokitusten myötä vähentämään NOx päästöjä. Valitettavasti SCR-järjestelmän toimivuus ja ylläpito on ainakin vanhemmiten varsin haasteellista ja myös kallista. Jos ajoneuvonne SCR-järjestelmässä ongelmia tai olette turhautuneet tuloksettomiin korjausyrityksiin, voimme tarjota teille vaihtoehtoisen tavan saada auto taas tuottamaan rahaa ja samalla voitte unohtaa SCR-murheet lopullisesti.

Suomessa on pitkään ollut markkinoilla SCR-järjestelmän poiskytkeviä ns. "ohitusmoduuleita". Nämä  perinteiset moduulit vaativat kuitenkin onnistuneen asennuksen lähtökohdaksi täysin toimivan SCR -järjestelmän, järjestelmässä ei siten saa olla myöskään minkäänlaisia vikakoodeja tallennettuna tai aktiivisena. Toinen selkeä puute on se että vikaherkkä NOx -anturi on jäänyt edelleen järjestelmään aktiiviseksi ja diagnostiikan valvontaan.

Me toimimme toisin. Lähes kaikki päästöjärjestelmien poistot tehdään ohjelmallisesti. Esim EU4 ja EU5 Volvot ja Scaniat voidaan tehdä siten että poistoa on erittäin vaikea huomata. Autoon ei tule mitään näkyviä muutoksia vaan muutokset ovat ohjelmallisia. Näillä näkymin päästöjärjestelmien poistoja aletaan valvomaan 9/2016 rekisteröidyistä ja sitä uudemmista kuorma-autoista. 

Haluttaessa poisto voidaan tehdä myös SCR-emulaattoreilla jotka voidaan asentaa autoon vaikka sen SCR-järjestelmä olisikin jo viallinen. Kaikissa emulaattoreissamme on NOx -anturin simulointi. NOx anturin simulointi pois sulkee NOx anturin käytöstä ja vaikka NOx anturi myöhemmin vikaantuisikin, ei se aiheuta ongelmia järjestelmään. Alkuperäinen SCR-järjestelmä on mahdollista ottaa takaisin käyttöön.

Poistot voidaan nykyään tehdä hyvin nopealla aikataululla ympäri suomea jälleenmyyjien ja etäohjelmointien ansiosta. Älä epäröi ottaa yhteyttä.

Päästöjärjestelmien ohitukset eivät ole tieliikennekäyttöön.